Home / Książki / Semiotyczne i pragmatyczne zagadnienia teorii sportu

Semiotyczne i pragmatyczne zagadnienia teorii sportu

Autorzy:

Tomasz Michaluk

Rok wydania:

2011

Nr tomu:

102

ISSN:

0239-6009

ISBN:

978-83-89156-12-9

Autor podjął się analizy fenomenu sportu jako jednego z kluczowych obszarów konstytuujących współczesną kulturę. Dodatkowo zanalizował czynniki powodujące wzrost znaczenia sportu oraz przemiany jego charakteru pod koniec XX w. i na początku XXI w. Przyjął hipotezę, że ewolucja sportu dotyczy zarówno celów, które powinien realizować sport, jak i form wyrazu (dyscyplin), nieustannie kształtujących się i zmieniających od momentu pojawienia się nowożytnego olimpizmu. W swoich rozważaniach uwzględnił m.in. wpływ mediów na popularność poszczególnych dyscyplin, omówił komercję w sporcie, miejsce kibiców i pseudokibiców, a także wybrane zagadnienia z etyki sportu (fair play).

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zapisywane żadne informacje. Polityka prywatności

Scroll to Top