Autorzy:
Tadeusz Bober, Krystyna Kobel-Buys (red.)
Rok wydania:
2006
Nr tomu:
81
ISSN:
0239-6009
ISBN:
83-89156-46-6
Monografia zawiera opis postępowania fizjoterapeutycznego oraz obserwacji psychospołecznych, somatycznych, motorycznych i biomechanicznych, na których tle zinterpretowano pod kątem neurologicznym wyniki 3-letniego kompleksowego programu usprawniania dzieci z mpd.
W części teoretycznej przedstawiono dokładnie informacje na temat etiologii i przebiegu mpd, rozwoju psychomotorycznego dzieci dotkniętych tą chorobą oraz metody ich usprawniania. W części empirycznej znalazły się rozdziały opisujące sposób realizacji programu oraz analiza wyników badań 25 dzieci.
Książka jest efektem badań zespołu specjalistów z różnych dziedzin – pracowników Centrum Rehabilitacji i Neuropsychologii „Celestyn” w Mikoszowie, AWF we Wrocławiu i Uniwersytetu Wrocławskiego.