Mierzymy je zainteresowaniem czytelników, o którym wymiernie świadczą wyniki sprzedaży. Początek roku to czas sprzyjający podsumowaniom starego. Jak sprzedawały się nasze książki w 2023 r.?
Książki drukowane
Po rekordowym roku 2021 – którego wynik interpretujemy jako efekt pandemicznej aktywności czytelniczej, przez dwa ostatnie lata popyt słabnie.

W minionym roku czytelnicy sięgnęli po 23 tytuły w naszej ofercie komercyjnej. Wśród nich najlepsze wyniki osiągnęły następujące pozycje:
- M. Zatoń, R. Hebisz, P. Hebisz: „Fizjologiczne podstawy treningu w kolarstwie górskim”
- Z. Bańkosz: „Tenis stołowy Trening z wykorzystaniem dużej liczby piłek”
- T. Skolimowski: „Badania czynnościowe Badania czynnościowe narządu ruchu w fizjoterapii”
- H. Nawara, A. Cooper: „Badminton w szkole”
- A. Surynt: „Wrocławski program Trener Osiedlowy”

Ebooki
W roku 2023 rozszerzyliśmy współpracę z platformami dystrybucyjnymi książki cyfrowej, na które wprowadziliśmy 17 tytułów w ofercie komercyjnej.
Liderami popularności okazały się następujące pozycje:
- L. Kulmatycki, K. Torzyńska: „Ćwiczenia relaksacji, koncentracji i medytacji”
- J. Borkowski: „Bioenergetyka i biochemia tlenowego wysiłku fizycznego”
- P. A. Piepiora: „Kompendium karate”

Cała sprzedaż i płatne wypożyczenia ebooków to 33% wyników sprzedaży w minionym roku. Prowadzą książki drukowane, ale trend wśród czytelników książki naukowej jest im przeciwny.

Zarówno w przypadku popularności ebooków, jak i dobrze trzymających się na rynku książek drukowanych – ważna jest jakość wydania oraz dobra dystrybucja, ale przede wszystkim chwytliwe tytuły. Pierwsze dwa warunki są naszym zadaniem i celem, ostatni leży w gestii naszych potencjalnych autorów, na których bardzo liczymy!